-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(41879)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(16852)
-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(13939)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(7986)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2947)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(2855)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(2434)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(2196)
-سبطيان و قبطيان كيستند؟

(1673)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(1655)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:26526 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

نظر اسلام دربارة شهوت و ارضاي غريزة جنسي چيست؟

در مورد غريزة جنسي سه ديدگاه وجود دارد:

1- ديدگاه افراطي: بنا بر اين نظريه كه مورد توجه فرويد و طرفداران آزادي غريزه قرار گرفته و در جهان غرب به شكل رائج ديده مي شود، محدوديتي براي ارضاي غريزة جنسي وجود ندارد و قيود اخلاقي و قانوني از زندگي بشر برداشته مي شود و روابط جنسي آزادانه و به صورت افراطي انجام مي گيرد. فرويد سعادت هر فردي را در كاميابي و طرز مصرف آزادانه نيروي جنسي مي داند و ارضاي آزاد خواهش جنسي را شرط اساسي سلامت روان مي شمارد.8

2- ديدگاه تفريطي: بنا بر اين ديدگاه كه روش كليسا بوده، ارضاي غريزة جنسي محكوم شده و از آن به عنوان سد راه تعالي و تكامل بشر ياد شده است.9

3- ديدگاه معتدلي: ديدگاه سوم كه ديدگاه اسلام است هر دو نظرية گذشته را رد كرده و با واقع بيني به غريزة جنسي نگاه افكنده است. در اين روش نه غريزة جنسي خود سر و آزاد گذارده مي شود و نه سركوب و مطرود مي گردد، بلكه اين تمايل طبيعي با اندازه گيري صحيح از حمايت قانون و اخلاق برخوردار است و در حدود مصلحت فردي و اجتماع موجبات ارضائش فراهم مي آيد.

4- اسلام از طرفي ازدواج را از نظر مذهبي مطلوب نمي خواند بلكه آن را از سنن مؤكد بر مي شمارد و از اين طريق روش كليسا را مخدوش مي سازد و از طرف ديگر بر اندازه گيري غريزة جنسي تأكيد مي ورزد و بي قيدي در ارضاي شهوات را موجب سقوط و تباهي آحاد جامعه مي داند. امام علي(ع) مي فرمايد: كسي كه در شهوات تندروي كند آفات و بلايا نيز با سرعت به سوي او مي شتابد.10

7 بحارالأنوار،ج 44،ص 139 - 140.

8 محمد تقي فلسفي، جوان و بزرگسال، ج 1، ص 210.

9 همان، ص 199.

10 غررالحكم، ج 5، ص 327.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.